Bode Glimt – ovdašnjoj javnosti poznat kao klub preko kog se Crvena zvezda plasirala u Ligu šampiona ove sezone, a širom Evrope kao primer fantastičnog sistema i odličnog poslovanja.
Za razliku od beogradskog kluba, Norvežani su prezimili u Ligi Evrope, ali i uspeli da se domognu četvrtfinala ovog takmičenja – što je ujedno i najbolji rezultat ekipe sa Arktičkog kruga, pa će se naredne nedelje sastati sa rimskim Lacijom u borbi za plasman među četiri.
Meridian sport te časti – registruj se i osvoji 5.000 dinaraza sport i 500 besplatnih spinova
Tim povodom, italijanski mediji su kontaktirali Frodea Tomasena, generalnog direktora Bode Glimta, koji im je približio način funkcionisanja i kako prave uspehe nesrazmerne sa veličinom i renomeom kluba.
“Rođen sam u Bodeu, međutim, sedamnaest godina sam proveo u Oslu radeći u Ministarstvu turizma… Odlučio sam da se vratim kući pre dve godine i preuzeo dužnost koju i sada obavljam. Što se biznisa tiče, mogu da kažem da su tu najvažniji ljudi. Kao što u veslanju postoji mantra prilikom donošenja odluke da li će ubrzati čamac, tako se i mi vodimo i pred svako donošenje odluke se pitamo da li će to učiniti klub boljim. Svakog dana je cilj da budemo bolji nego juče” počinje Tomasen priču za Calcio Finanza.
O koheziji u klubu…
“Mi smo kao porodica… Postoji snažna veza između predsednika, mene, trenera, igrača, navijača. To je izgradilo čvrste temelje. Ovde je život jednostavniji nego u drugim gradovima. Trening, utakmica, dobar život, pravilna ishrana i odmor. Svi elementi doprinose uspehu”.
Što se finansija tiče, Tomasen otkriva.
“Pre osam godina je ukupan budžet kluba bio 4.2 miliona evra, a prošle smo prihodovali čak 60 miliona. Naravno, povećani su i troškovi, ali klub je od malog drugoligaša postao verovatno najbolja finansijska platforma u Norveškoj. Poslednji finansijski izveštaj je završen sa profitom od 5.8 miliona. Šta više, sada smo dobro pozicionirani na listi UEFA i time smo postali najbolje rangirani tim u Skandinaviji”.
Klub trenutno ne živi samo od prodaje fudbalera…
“Od 2019. su transferi ključni deo naše strategije, a prvobitni cilj je bio da razvijamo mlade norveške fudbalere i prodajemo ih širom Evrope, ali smo odlučili da promenimo planove pre tri godine. Sada je glavni fokus na perfomansama, ne na prodaji. To je omogućeno zahvaljujući finansijskoj podršci UEFA, kao što su novac od nagrada, prihodi od TV prava, koji su postali ključ za dugoročni rast kluba. Ipak, sa druge strane ne možete da održavate balans samo prodajom, jer je teško razvijati mlade u jakoj konkurenciji evropskih klubova.
Zanimljivo, ciljevi Bode pred sezonu se umnogome razlikuju od većine klubova…
“U Engleskoj mnogi klubovi planiraju budžete sa očekivanjem da dođu do Lige šampiona, međutim, to nije naš pristup. Mi pravimo budžet sa idejom da završimo na četvrtoj poziciji i pod pretpostavkom da nećemo napredovati u evropskim takmičenjima. Zahvaljujući toj strategiji, imamo veoma solidnu finansijsku osnovu – ostvarujemo profit i nemamo dugove”.
U planu je i izgradnja novog stadiona.
“Nemojte da mislite da je to lako… Imamo plan, dizajnirali smo izgled, razgovaramo sa progrmerima i do 2027. očekujemo novi objekat sa kapacitetom od 10.000 gledalaca. Danas nam je prosečna poseta oko 7.000, što je 15% stanovništva, pa nema smisla graditi stadion sa više mesta. Takođe, gledamo da stadion bude sagrađen bez zaduživanja kluba. U Norveškoj je većina sportskih objekata u vlasništvu opštine, ali če u ovom slučaju deo stadiona biti u vlasništvu kluba. Ideja je da se investicija u stadion finansira na način koji je van budžeta kluba, a želimo da stvorimo modernu građevinu koja prati rast kluba bez rizika po finansijsku stabilnost”.
Kako je Bode smešten blizu Arktika, samim tim je i Grenland blizu, a poznat je interes Donalda Trampa za taj deo “ničije zemlje”.
“Riba će verovatno biti veliki deo rešenja… Svet se ne može oslanjati samo na proizvodnju mesa, pa će rešenja sa severa igrati suštinsku ulogu. Sebe vidimo kao nešto više od samog fudbalskog kluba, koristimo vidljivost da stvorimo pozitivan uticaj, ne samo u fudbalu, već i u društvu. Sledeći put kada budemo predstavljali dres, uradićemo tu u Njujorku na Tajms Skveru”.
BONUS VIDEO:




